loading...
آخرالزمان
آخرین ارسال های انجمن
فاطمه بازدید : 461 پنجشنبه 14 اسفند 1393 نظرات (1)



خودم را در همان سالهای غربت علی تصور می کنم، غربتی که بارها فرمود:اگر به اندازه ی انگشتان دستم یاور داشتم قیام می کردم... 

یقین دارم جواب سوالی را که از گذشته در ذهن دارم باید در حال بجویم.با اندکی تامل عرق شرم بر پیشانی ام می نشیند:

47 = 25 ÷ 1174

لطفا بروید به ادامه مطلب و به جملات بیاندیشید ...
بارها به این مطلب اندیشیده ام:


با حبّی که از علی در سینه دارم، اگر زمان او زندگی می کردم، آیا عظمت و حقانیتش را درک می کردم؟ 

آیا به یاریش می شتافتم و در جمع یاران اندک او قرار می گرفتم و یا نه، مانند همه آن مرد نمایان کوفی او را غریب و تنها رها می ساختم؟

خودم را در همان سالهای غربت علی تصور می کنم، غربتی که بارها فرمود:اگر به اندازه ی انگشتان دستم یاور داشتم قیام می کردم... 

یقین دارم جواب سوالی را که از گذشته در ذهن دارم باید در حال بجویم.با اندکی تامل عرق شرم بر پیشانی ام می نشیند:

47 = 25 ÷ 1174


آری! خیمه نشینی مهدی ۴۷ برابر خانه نشینی علی است. اگر علی ۲۵ سال استخوان در گلو و خار در چشم داشت، مهدی 1174 سال است که استخوان در گلو و خار در چشم دارد.

عمری کوفیان را شماتت می کردم، غافل از اینکه آیندگان در نکوهش من چه خواهند گفت؟! 

من نیز مهدی را مظلومانه رها ساختم، بهتر بگویم من روی کوفیان را سفید کردم!

عمق نامردی و وسعت خیانتم به امام مهدی از جملات ایشان هویداست: "شیعیان ما به اندازه آب خوردنی ما را نمی خواهند، اگر بخواهند دعا می کنند و فرج می رسد. "


نهج البلاغه را وروق می زنم و هرآنچه علی (ع) آن مرد همیشه جاوید عالم در نکوهش کوفیان فرموده ، می خوانم اما این بار در طول خواندن تمامی جملات گوینده را علی زمانم مهدی و مخاطبش را خود کوفیم می دانم.



(گرفتار کسانی شدم که چون امر می کنم فرمان نمی برند و چون آنها را فرا می خوانم اجابت نمی کنند، ای مردم بی اصل و ریشه! در یاری پروردگارتان برای چه در انتظارید؟ آیا دینی ندارید که شما را گرد آورد و یا غیرتی که شما را به خشم وا دارد)

" نهج البلاغه-خطبه ۳۹" 


(ای اهل کوفه گرفتار شما شده ام که سه چیز دارید و دو چیز ندارید: کرهایی با گوشهای شنوا، گنگهایی با زبان گویا، کورانی با چشمان بینا، نه در روز جنگ از آزادگانید و نه به هنگام سختی و بلا برادران یک رنگ می باشید.)



(سوگند به خدا ذلیل است آن کس که شما یاری دهندگان او باشید! کسی که با شما تیراندازی کند گویا تیری بدون پیکان رها ساخته است،به خدا سوگند شما در خانه ها فراوان و در زیر پرچمهای میدان نبرد اندکید.) 

"نهج البلاغه خطبه ۶۹"



خدایا تو را به حق غربت علی و غربت فرزندش مهدی، لشگر امام مهدی(عج) را از بهترین، با کفایت ترین و با تقواترین یاوران برای یاری اش آماده گردان و من را نیز از یاوران با اخلاصش قرار بده.


خدایا تو را به حق غیرت عباس بن علی مردانمان را برای یاری مهدی غیرتمند کن.



خدایا به حق زندانی زندان غیبت،جمیع مردم را از زندان جهل و غفلت از یاد مهدی بیرون آر.




خدایا به لطف تو، صدای"هل من معین" بقیه الله، که همان دعا برای فرج است، شنیدم. اینک در محضر خودت با او برای یاریش عهد می بندم، عهدی ابدی، چشمانم در فراقش خواهد گریست،به امید وصالی نزدیک، و به حول و قوه ی تو، نه فقط زبانم، بلکه همه وجودم فریاد می شود
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط محمد در تاریخ 1393/12/14 و 20:44 دقیقه ارسال شده است

سلام
میخوام بهت یه سایت برای کسب درامد معرفی کنم.
این سایت به ازای هر بازدید کننده ای که داشته باشی بهت 90 ریال میده.
یعنی اگر 500 بازدید کننده داشته باشی روزی 4500 تومن و ماهی 135 هزار تومن درامد داری.
اینم ادرس سایت :
Youpop.ir
حتما امتحان کن.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    آیا از عملکرد سایت و موضوعات راضی هستید؟
    بیشترین مطالب درباره چی باشن؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 413
  • کل نظرات : 189
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 141
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 192
  • بازدید امروز : 54
  • باردید دیروز : 456
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 54
  • بازدید ماه : 8,382
  • بازدید سال : 43,022
  • بازدید کلی : 583,170