loading...
آخرالزمان
آخرین ارسال های انجمن
aghile بازدید : 560 چهارشنبه 18 مرداد 1391 نظرات (6)

هو المحبوب

چند بیتی برای مولایم

 

مصرع ناقص من کاش که کامل می شد

شعر در وصف تو از سوی تو نازل می شد

شعر در شأن تو شرمنده به همراهم نیست

واژه در دست من آنگونه که می خواهم نیست

من که حیران تو حیران توام می دانم

نه فقط من که در این دایره سرگردانم

همه ی عالم و آدم به تو می اندیشد

شک ندارم که خدا هم به تو می اندیشد

 

کعبه از راز جهان راز خدا آگاه است

راز ایجاز خدا نقطه ی بسم الله است

کعبه افتاده به پایت سر راهت سرمست

«پیرهن چاک و غزل خوان و صراحی در دست»

کعبه وقتی که در آغوش خودش یوسف دید

خود زلیخا شد و خود پیرهن صبر درید

کعبه بر سینه ی خود نام تو ای مرد نوشت

قلم خواجه ی شیراز کم آورد، نوشت:

«ناگهان پرده برانداخته ای یعنی چه

مست از خانه برون تاخته ای یعنی چه»

راز خلقت همه پنهان شده در عین علی ست

کهکشان ها نخی از وصله ی نعلین علی ست

روز و شب از تو قضا از تو قدر می گوید

«ها علیٌ بشرٌ کیفَ بَشر» می گوید

 

    می رسد دست شکوه تو به سقف ملکوت

ای که فتح ملکوت است برای تو هبوط

نه فقط دست زمین از تو تو را می خواهد

سالیانی ست که معراج خدا می خواهد-

زیر پای تو به زانوی ادب بنشیند

لحظه ای جای یتیمان عرب بنشیند

دم به دم عمر تو تلمیح خدا بود علی

رقص شمشیر تو تفریح خدا بود علی

وای اگر تیغ دو دم را به کمر می بستی

وای اگر پارچه ی زرد به سر می بستی

در هوا تیغ دو دم  نعره ی هو هو می زد

نعره ی حیدریه «أینَ تَفرو» می زد

بار دیگر سپر و تیغ و علم را بردار

پا در این دایره بگذار عدم را بردار

بعد از آن روز که در کعبه پدیدار شدی

یازده مرتبه در آینه تکرار شدی

راز خلقت همه پنهان شده در عین علی ست

کهکشان ها نخی از وصله ی نعلین علی ست

روز و شب از تو قضا از تو قدر می گوید

«ها علیٌ بشرٌ کیفَ بَشر» می گوید.

 

شعر از : سید حمیدرضا برقعی

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط محمد در تاریخ 1394/01/20 و 15:42 دقیقه ارسال شده است

سلام وب خوبی داری ایشالله بهتر هم بشه
منم بعد از مدتی اومدم دوباره آپ کردم خوشحال میشم بهم سر بزنی

این نظر توسط رضا در تاریخ 1348/10/11 و 14:53 دقیقه ارسال شده است

سلام
من هم به نوبه خودم شهادت امیر المومنین امام علی (ع) را به شما و تمام عزیزان این سایت تسلیت عرض می کنم...

این نظر توسط صادقی(وبلاگ شهید مرحمت بالازاده) در تاریخ 1348/10/11 و 14:44 دقیقه ارسال شده است

شنیدم عاشقی مستانه می گفت :

اگر آتش به زیر پوست داری / نسوزی گر علی را دوست داری . . .

چشم ما و عنایت حیدر، دست ما و کرامت حیدر. یا علی(ع)

این دست های خالی و ساده دخیلتان ، ما را فقط به رسم رفاقت دعا کنید . . .

این نظر توسط سیده محجبه در تاریخ 1348/10/11 و 14:19 دقیقه ارسال شده است

یک عمر تماشای دری خون آلود / یاد آوری حادثه ای سرخ و کبود

کم کم به علی بال پریدن میداد / ای تیغ نیازی به حضور تو نبود . . .

التماس دعا

این نظر توسط مشکات در تاریخ 1348/10/11 و 12:47 دقیقه ارسال شده است

من این شعر رو خیلللللللللللللللیییییییییییییییییییییی دوس دارم

این نظر توسط faateme313 در تاریخ 1348/10/11 و 23:24 دقیقه ارسال شده است

خیلی خوب بود ممنونشکلکشکلکشکلکشکلک


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    آیا از عملکرد سایت و موضوعات راضی هستید؟
    بیشترین مطالب درباره چی باشن؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 413
  • کل نظرات : 189
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 141
  • آی پی امروز : 75
  • آی پی دیروز : 192
  • بازدید امروز : 144
  • باردید دیروز : 456
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 144
  • بازدید ماه : 8,472
  • بازدید سال : 43,112
  • بازدید کلی : 583,260